Primjeri dobre prakse o univerzalnim vrijednostima u nastavi istorije. Podrška razvoju nastavnih vještina nastavnika historije u Bosni i Hercegovini
Aktivni
Podržano od strane
Fond Otvoreno društvo Bosne i Hercegovine
Period implementacije
01.09.2022 — 31.11.2023.
Projekat „Primjeri dobre prakse o univerzalnim vrijednostima u nastavi istorije. Podrška razvoju nastavnih vještina nastavnika historije u Bosni i Hercegovini." ima za cilj pružiti doprinos aktuelnim reformama nastave historije koje se sprovode u Bosni i Hercegovini. Savremeni pristup nastavi historije, definisan prema ishodima učeničkih postignuća, podrazumijeva drugačiji pristup nastavi i radu nastavnika. U uvjetima gdje smo detektirali neadekvatnu podršku nastavnicima historije u Bosni i Hercegovini od strane prosvjetnih vlasti u pogledu razvoja i stručnog usavršavanja, te rijedak pristup obukama koje razvijaju njihov nastavni kapaciteti i ključne kompetencije koje se očekuju od nastavnika u 21. vijeku nastojali smo osmisliti aktivnosti podrške od nastavnika nastavnicima. Projektom će, Udruženje EUROCLIO HIP ponuditi pristup know-how obrazovnim vlastima (u onim sredinama koje provode reformu nastave historije) i pružiti priliku nastavnicima da unaprijede svoje vještine. Aktivnosti projekta osmišljene su na temeljima “Alternativnog kurikuluma za nastavu istorije – doprinos promociji humanizma u obrazovanju u Bosni i Hercegovini” i naglaska na promoviranje univerzalnih vrijednosti u nastavi historije, multuperspektivnog pristupa, razvijanja kritičkog mišljenja i aktivno učenje temeljeno na ishodima učeničkih postignuća. Iskustvo, kao i svi edukativni materijali koje je Udruženje proizvodilo u posljednjih 20 godina, kreirani su prema savremenom pristupu nastavi istorije i pružaju konkretne primjere i alate koji razvijaju ključne kompetencije kako nastavnika, tako i njihovih učenika. Svo stečeno znanje i iskustvo ćemo mobilizirati kako bismo postigli očekivane rezultate. Takođe, projektom se inicira saradnja sa studentima istorije, budućim nastavnicima, koji kroz visokoškolske programe tek razvijaju nastavne sposobnosti. Istraživanja su pokazala da je nastava na nastavničkim fakultetima i dalje orijentisana na teorijski pristup i da studenti diplomiraju a da nisu dovoljno kvalifikovani za karijeru nastavnika u školama. Poziv za saradnju bit će upućen svim fakultetima u Bosni i Hercegovini koji školuju buduće nastavnike historije, ali i drugih humanističkih nauka. Vjerujemo da bi predloženi pristup povezivanju iskusnih i budućih nastavnika mogao biti od koristi za obje strane i da će kombinacija iskustva i mladosti donijeti nove vrijednosti.