Istorija koja povezuje Zapadni Balkan - kako podučavati osjetljive i kontroverzne teme u zemljama bivše Jugoslavije 1900-1945
Završeni
Donator
Norwegian Ministry of Foreign Affairs
Status u projektu
Partner
Period implementacije
2011 - 2014.
Taj rad također podržava izazove i razvijanje podučavanja historije, promociju regionalne saradnje i profesionalnog razvoja među udruženjima, nastavnicima i historičarima. Među učenicima, podržava se razvoj kritičkog mišljenja i razumijevanja regionalne historije te učenje historije putem učenja vještina i sposobnosti. U široj društvenoj zajednici, u kojoj je obrazovanje kamen temeljac, ovaj projekat podržava međusobno razumijevanje, promovira mir, stabilnost i demokratiju u regiji. EUROCLIO i organizacije članice smatraju da se ovim projektom unapređuje proces pomirenja. U okviru projektnih aktivnosti, naročit naglasak stavljen je na razvijanje savremenih metoda podučavanja historije i nastavnog procesa u cjelini. Birajući bolne i kontroverzne teme i prikazujući ih u obliku sveobuhvatnih modula zasnovanih na izvorima i istraživanju i spremne za upotrebu u učionici, namjeravali smo potaknuti kritičko razmišljanje i razviti svijest o tome da neko drugi možda neće imati istu interpretaciju „naše slavne prošlosti“. Dodatni, inovativni materijal za nastavu historije namijenjen je učenicima završnih razreda osnovnih škola i učenicima srednjih stručnih škola i gimnazija. Ovaj materijal im omogućava da iskuse pozitivan pristup regionalnoj historiji za period 1900–1945. Metodološki pristup odgovara zahtjevima savremene nastave historije u perspektivi razvoja regionalne saradnje, a priznat je i od strane Savjeta Evrope (2001:15 i 2009:1880), u preporukama UNESCO-a, te u „Ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje“ Evropske Unije (2008). Međunarodni treneri i savjetnici iz Finske, Islanda, Izraela, Južne Afrike, Švajcarske i Ujedinjenog Kraljevstva (Engleska, Sjeverna Irska, Vels i Škotska) su održali aktivne trening radionice i podijelili svoja iskustva iz oblasti nastave historije u njihovim zemljama te obučili autore o tome kako da rade s obrazovnim materijalima zasnovanim na izvorima i istraživanju o ishodima učenja. Predstavnici udruženja nastavnika historije iz Albanije, Bugarske, Finske, Grčke, Islanda, Italije, Nizozemske, Norveške i Švajcarske, učestvovali su kao posmatrači u različitim radionicama za autore i eksperte u projektu i podijelili svoja viđenja i stavove, kao stručnjaci i kao učesnici. Autori, eksperti i ostali na ovom projektu mogli su unaprijediti svoje vještine za provođenje kreativnog i modernog pristupa podučavanju historije. Unapređujući svoje sposobnosti, podijelili su i pilotirali nacrt obrazovnog materijala u različitim sredinama, uključujući Estoniju, Izrael, Sjevernu Irsku i Ukrajinu. Tokom tri godine rada na projektu, više od 260 učesnika bilo je uključeno u razne aktivnosti, poput radionica, pilotiranja radionica u učionici, seminara, studijskih posjeta, predavanja i međunarodnih konferencija. To im je omogućilo da razviju nove vještine i sposobnosti, ali i da ojačaju kapacitete organizacija civilnog društva u regionu.