190709-Clio-HIP-Project-Single-11

Istorija za budućnost – faza II

Završeni

Donator

CRS – Catholic Relief Service – Projekat PRO Budućnost

Status u projektu

Samostalan projekat

Period implementacije

maj - septembar 2016.

U okviru projekta učestvovali su nastavnici istorije, demokrartije i ljudskih prava, učitelji razredne nastave i vjeronauka iz 10 malih opština širom BiH. Pedagoški materijal „U potrazi za lokalnom istorijom“ finalni je produkt projekta. „U potrazi za lokalnom istorijom“ predstavlja pet radionica o temama iz lokalne istorije gradova: Doboj, Maglaj, Tešanj, Teslić, Modriča, Gradačac, Sanski Most, Prijedor, Novi Grad i Bosanska Krupa.

Teme su identifikovali učesnici projekta – nastavnici osnovnih škola iz navedenih gradova kao značajne za njihove lokalne zajednice, sa posebnim naglaskom da iste nisu u dovoljnoj mjeri zastupljene u nastavnim planovima i programima. Svaka od radionica vezana je za zajedničke teme iz lokalne istorije susjednih gradova – opština, koje su partner opštine u projektu Pro Budućnost. Projektni tim je posebnu pažnju posvetio pitanjima koja su važna za procese pomirenja i ojačavanja mira i povjerenja među narodima u BiH, sa posebnim aspektom na teme koje su od značaja susjednim zajednicama. U ovom nastavnom materijalu dat je fokus na aktivne metode nastavnog rada koje podrazumijevaju da učenici sami istražuju (uz podršku nastavnika) i formiraju sopstvene zaključke, koji ne moraju biti u skladu sa uvriježenim narativima. Princip korištenja multiperspektivih istorijskih izvora nalazi se u osnovi materijala prvenstveno da bi učenici mogli razviti svijest o postojanju različitih tumačenja istih istorijskih događaja. U okviru projekta učesnici su ojačali svoje kapacitete prošavši dvije obuke o načinima aktivnog rada u učionici uz korištenje praktičnih primjera. Pokazano im je kako u praksi funkcioniše metodologija malih istraživanja, koja su lako primjenjiva u svakodnevnom radu u učionici, u kojima i učenici postaju aktivni sudionici, a ne samo pasivni posmatrači, što je kasnije preneseno i učenicima sa kojima rade. Nastavnici su prikupljali izvorni materijal u saradnji sa učenicima, a finalne verzije radionica izrađene su uz konsultaciju sa iskusnim trenerima i autorima iz EUROCLIO HIP BiH. Radionice su unaprijeđene pilotiranjem u školama sa učenicima, kao i komentarima kolega nastavnika istorije iz regiona.

Ovdje preuzmite materijal  “Latinska ćuprija ─ nastavne jedinice” na b/h/s ili njemačkom jeziku.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Nema proizvoda u korpi