Home · Blog · Dešavanja : Održan seminar za nastavnike u Bajinoj Bašti
20180831_125323

U periodu od 29. 8. do 1. 9. 2018. u Bajinoj Bašti (Srbija) održan je regionalni seminar za nastavnike historije pod nazivom ”Jugoslavija – 100 godina poslije. Lekcije koje (ni)smo naučili.” Seminar je dio projekta pod nazivom Clio in the Balkans – Enhancing history teachers network and impoving the practice of teaching history as tool for reconciliation in the region, kojeg implementira EUROCLIO HIP BiH u saradnji sa sličnim udruženjima iz regiona. Donator za cjelokupni projekat je Western Balkans Fund (Fond za Zapadni Balkan).

Ciljevi održanog seminara su: promocija kritičkog razmišljanja o zajedničkoj prošlosti i naslijeđu Jugoslavije, podizanje svijesti i promocija debate i dijaloga, promocija dodatnog nastavnog materijala i dobrih primjera nastavne prakse o osjetljivim i kontroverznim temama, te pružanje podstreka nastavnicima da razvijaju nove nastavne modele i materijale. Ono što se postiglo jednim ovakvim seminarom jeste da je promovisan zajednički pristup nastavi historije o temama iz zajedničke prošlosti u Jugoslaviji, data je podrška stručnom usavršavanju i treningu nastavnika iz 5 zemalja regiona, ojačana je regionalna saradnja te predstavljene su najbolje nastavne prakse i zajednički nastavni materijali.

Početkom mjeseca juna EUROCLIO HIP BiH i organizacije iz regiona su objavile poziv za prijavu na nagradni konkurs, nakon čega su iz svake zemlje odabrani radovi koji su smatrani najboljima. Autori odabranih radova su svoje primjere dobre nastavne prakse prezentovali na održanom seminaru u Bajinoj Bašti. Svaki rad je morao sadržavati: definisane ciljeve časa, ishode učeničkih postignuća, uzrast za koji je namijenjenja radionica, također uz tok nastavne jedinice trebalo je priložiti i spisak korištene literature te ukoliko je rad djelo drugo autora bilo je potrebno navesti od koga je preuzet, te na kraju rada se trebao nalaziti kratki sažetak na engleskom jeziku.

Iz Bosne i Hercegovine učešće na seminaru su uzeli autori tri rada. To su: Ljiljana Šućur koja je prezentovala svoj primjer dobre nastavne prakse na temu ”Jugoslavija od 1945. – 1947.” Zatim, Nada Đaković i Mirjana Trbojević koje su pokazale svoje primjere dobre nastavne prakse na temu ”Parlamentarna demokratija ili anarhija” analizirajući politički život Kraljevine SHS od 1918. do 1929. I posljednja učesnica je Selma Rustempašić čija je prezentacija nosila naziv ”Bosna i Hercegovina nakon II svjetskog rata”. Pored prezentacije radova iz različitih zemalja na seminaru je održano i niz radionica, predstavljanja različitih projekata i aktivnosti i slično. Radionice su održali: Aleksandar Todosijević pod nazivom ”Izazovi digitalnog doba: Internet kao sredstvo savremene nastave i učenja”, zatim Donika Xhemajli ”Pitanje historije? Kakvu korist učenici imaju od nastave historije?”. Treću radionicu su održale Bojana Dujković Blagojević i Nataša Kostić pod nazivom ”Ratovi u slikama. Kako podučavati ratove 1990 – tih godina na prostoru bivše Jugoslavije, a četvrtu Miloš Vukanović ”Ne znam čiji su avioni, ali bombe su naše! Bombardovanje Jugoslavije tokom II svjetskog rata” i petu radionicu je održao Mire Mladenovski pod nazivom ”Život na liniji fronta.”

Pretposljednjeg dana seminara proglašen je i pobjednik nagradnog konkursa koji je nagrađen sa 300 eura. Pobjednicom je proglašena Fetnan Dervis, profesorica historije iz Prizrena čiji je rad ”Jugoslavija između 1980. i 1990.” od strane nastavnika ocijenjen kao najbolji i predstavlja primjer dobre nastavničke prakse za cijeli region Zapadnog Balkana.

Napominjemo još, da će u toku septembra svih 15 radova sa konkursa biti objavljeni na stranici cliohipbih.ba i moći će se slobodno preuzeti.

 

 

20180830_131146 20180830_102956 20180830_121649 20180830_125106 (2) 20180831_091702 20180831_092441 (1)

Copyright © 2015 GajbaStudio

Sajt je podržan od strane Fonda otvoreno društvo BiH